Tuesday, May 6, 2014

My 2014 Wishlist...Make it simple but have a big impact...

Salam...

Hai...bonjour...Anneonghaseyo...Ni hao...

Hehe, walaupun sekarang dah nak masuk pertengahan tahun, tapi rasanya masih belum terlambat untuk melakukan perubahan dalam hidup, kan....kan... [tak kira, nak jugak buat wishlist...hehe]

So, Kina rasa nilah wishlist yang simple tapi belum tentu boleh lakukan semua...

Ada 5 perkara yang Kina harapkan tahun ni boleh berjalan dengan lancar...

First,
Berubah menjadi lebih baik...

credit pic to : konamai.blogspot.com

I'm just a human... sebagai seorang manusia yang normal, sama macam orang lain...
Mahukan kebebasan dan kegembiraan...

Mungkin wish yang ni agak susah untuk dilakukan,
but, i'll try...

Second,
Move to a better fashion...

credit pic to : http://serenityfabric.com

Better fashion?
Ha, maksudnya lebih labuh dan lebih menutup aurat...
[sekarang masih lagi dalam fasa perubahan]
Harap perubahan tu boleh kekal....
InshaaAllah....

Third?
Dapatkan kerja yang baik...

credit pic to : hireupss.com

Baik tu maksudnya yang sesuai dengan kemahiran...
Boleh dilakukan dengan baik...
dan yang penting sekali ialah Halal [penting ni]....

Tak apa kot kalau mula-mula kita mula dari bawah...
Optimis tu mesti ada, ya tak?... ^_^

Forth...
Dare to be different...

credit pic to : scription.typepad.com

Ni adalah part yang Kina paling lemah sekali...
Rasa-rasanya kenapa?

Sebab selama ni Kina dianggapkan hidup macam Chameleon...
[haha, that's something terrible]

Sebab Kina lebih suka mendengar dan mengikut daripada melontarkan pandangan sendiri...
Ni lah musush utama terhadap diri sendiri...
So, tahun ni kena latih diri sendiri jadi lain daripada yang lain dan juga lebih berani...

Last but not least,
Berbakti kepada orang tua...

credit pic to : sayangdisayang.com

Ha, yang ni bukan untuk tahun ni je,
ianya akan ada dalam wishlist sampai bila2...

Tanggungjawab terhadap ibu bapa, kan....
Yang ni InshaaAllah, Kina boleh lakukannya....

That's all....
Nampak macam ada yang sedikit berat...
Tapi, kalau kita berusaha, kita boleh lakukannya....
Optimis...

Hehe....

Korang macam mana?
Mesti korang dah ada wishlist untuk diri sendiri kan?

P/s : Yang penting bukan berapa banyak wishlist yang kita ada,
Tapi berapa banyak yang kita mampu ubah dalam hidup ni...
Supaya menjadi orang yang lebih baik...

That's all from me...
See u next entry... ^_^

Wassalam...
This entry was posted in

0 comments:

Post a Comment